در حال بارگذاری فایل ...
اپ مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفریندسترسی آسان‌تر

 

گفتاردرمانی در مسعودیه

بدون شک یکی از مهمترین ویژگی های انسان ها در طول تاریخ برای برقراری ارتباط گفتار و کلام میباشد. و ما از طریق گفتار بسیار کارهای خود را انجام میدهیم اما بیماری ها و اختلالات فراوانی در زندگی روزمره ما انسان ها وجود دارند. بسیاری از این بیماری ها برهمین گفتار انسان ها میتواند تاثیر گذار باشد. بیماری هایی که بعضی از آن ها میتواند باعث ایجاد اختلال در کلام انسان ها یا بیکلامی محض شوند. همچنین در بعضی دیگر از بیماری ها نیز ممکن است مشکلاتی در غذا خوردن و بلع در افراد را به وجود آورد. همه این مسائل باعث شده که ما به متخصصین گفتاردرمانی احتیاج پیدا کنیم. اگر شما در منطقه مسعودیه به دنبال یک مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در مسعودیه که کارشان خوب میباشد هستید تا اخر این مقاله همراه ما باشید.

گفتار درمانی در مسعودیه

 گفتاردرمانی در مسعودیه

مسعودیه یکی از مناطق جنوب شرق تهران میباشد. این منطقه به منطقه افسریه بسیار نزدیک میباشد. یکی از کلینیک های بسیار خوب گفتاردرمانی در این منطقه میتوان به گفتاردرمانی مسعودیه اشاره کرد که دارای خدمات گسترده ای برای مراجعین گرامی میباشد.

تاریخچه گفتاردرمانی

اولین بار در سال 1910 در مدرسه یکی از ایالت های امریکا گفتاردرمانی تاسیس شد. در سال 1913 یک روانکاو در یکی از دانشگا ها اولین کلینیک گفتاردرمانی را ایجاد نمود. بعد ها در سال 1924 اولین رشته گفتاردرمانی در دانشگاه IOVA  ایجاد شد و در ادامه درسال ۱۹۲۵ جامعه ای به عنوان جامعه مطالعه ی اختلالات گفتاری آمریکا تأسیس شد که بالاخره درسال ۱۹۷۸ نام آن به انجمن گفتار زبان و شنوایی آمریکا  ASHA تغیر داد.

گفتاردرمانی چیست؟

یکی از رشته های بسیار مهم در حوزه توانبخشی میباشد. گفتاردرمانی یکی از زیر شاخه های توانبخشی و یک برنامه درمانی برای رفع مشکلات گفتاری و ارتباطی است. به زبان ساده تر می توان گفت که گفتار درمانی شاخه ای از علم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات افراد در صحبت کردن و رساندن منظور خود به دیگران است. و با استفاده از شیوه های مختلف کمک میکند که مشکلات متنوع موجود در گفتار به مرور زمان در فرد برطرف شده و در نهایت بیمار بتواند همانند یک فرد عادی صحبت کرده و هیچ گونه مشکلی در برقراری ارتباط با دیگران نداشته باشد. این رشته وظیفه اختلالات گفتاری،صوت و بلع یا غذا خوردن را بر عهده دارد. در هر کدام از موارد گفته شده برای کودک یا بزرگسال اختلالی به وجود بیاید مراجعه به گفتاردرمان میتواند به او کمک زیادی در درمان داشته باشد.

گفتاردرمان در حوزه کودک یا بزرگسال میتواند به ارائه ی خدمت بپردازد. بدین صورت که چه بزرگسال چه کودک در صورتی که نیازمند خدمات گفتاردرمانی داشته باشند میتوانند از یک گفتاردرمان مجرب استفاده کنند و بسیاری از مشکلات گفتاری خود را حل کنند.

تشخیص مشکلات گفتاری

 اغلب مردم تصور می کنند که تنها مشکلی که نیاز به گفتار درمانی دارد، لکنت زبان است. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و مشکلات مختلفی در گفتار و زبان وجود دارد که باید به وسیله گفتار درمانی برطرف شوند تا فرد در آینده دچار مشکلات ارتباطی نشود. برای مثال مشکلاتی مثل لکنت زبان، زمزمه کردن یا آرام صحبت کردن، حرکت محدود اندام های مربوط به گفتار مثل زبان و لب، داشتن ریتم غیر طبیعی در هنگام صحبت کردن، داشتن صدای تو دماغی یا گرفته، داشتن مشکلات در جویدن و بلعیدن غذا، عدم کنترل بزاق دهان و … از جمله مشکلات و اختلالاتی هستند که باید توسط گفتار درمانی به آنها رسیدگی شود.

چه کسانی به گفتاردرمانی احتیاج دارند

همانطور که خواندید گفتاردرمانی وظیفه بهداشت گفتار و صوت و بلع در انسان ها را بر عهده دارد. در صورتی که در هر کدام از این حوزه هادچار مشکلی باشید میتوانید از خدمات گفتار درمانی بهرهمند شوید . گفتاردرمانی به صورت کلی در دو حوزه کودک و بزرگسال به ارائه ی خدمت می پردازد و هچنین ممکن است گفتار درمانی در منزل یا در مراکز گفتار درمانی انجام بگیرد که در ادامه به صورت مفصل تر به آن اشاره خواهیم کرد. 

گفتاردرمانی در کودکان

یک از حوزه های بسبار مهم در گفتاردرمانی حوزه کودکان میباشد. در زمانی که کودکان از لحاظ گفتاری به مشکلاتی برمیخورند مراجعه به یک متخصص گفتاردرمانی در مسعودیه میتواند کمک کننده باشد.

در صورتی که یک کودک دارای لکنت باشد میتوانید در منطقه مسعودیه با مراجعه به یک گفتاردرمان به درمان لکنت در کودک خود بپردازید. گفتاردرمان با استفاده از تکنیک های درمانی علمی به کاهش شدت لکنت در کودک بسیار کمک میکند.

در صورتی که کودک شما دچار تاخیر در کلام باشد بدین معنی که در حرف زدن خود دچار تاخیر میباشد و در زمان مناسب و سن مناسب خود نمیتواند به درستی صحبت کند یا نمیتواند کلا صحبت کند میتوانید از خدمات گفتاردرمانی استفاده کنید. در این کودکان گفتاردرمان با استفاده از تکنیک های خاص خود سعی در ایجاد اصوات و کلام در کودک کرده و سپس جملات تک کلمه ای و چند کلمه ای را در کودک ایجاد میکند.

سن صحبت کردن کودکان

به طور معمول کودکان بعد از سن یک سالگی و تا ۱۵ ماهگی می تواند برخی از کلمات را تلفظ کنند. و کم کم شروع به صحبت کردن نمایند. این فرآیند تا ۵ سالگی تکمیل می شود و کودک می تواند همانند یک انسان بزرگسال صحبت کنند و منظور خود را به دیگران برساند.

 از سن یک سالگی تا پنج سالگی شما باید پیشرفت گفتار را در کودک خود مشاهده کنید و کم کم شاهد برطرف شدن نقص گفتار او باشید. در صورتی که مشکلاتی را در گفتار کودک مشاهده می کنید که با مرور زمان برطرف نمی شوند و ثابت هستند و یا حتی کودک شما همانند یک کودک نرمال شروع به صحبت کردن نمی کند و دیرتر از کودکان همسال خود استفاده از کلمات را آغاز کرده است، باید حتماً به یک متخصص گفتار درمانی مراجعه کنید تا کودک را مورد معاینه قرار دهید و در صورت تشخیص مشکلات گفتاری، سریعا نسبت به رسیدگی به آنها اقدام شود تا این مشکلات در کودک تثبیت نشده و مانع ارتباط صحیح او با دیگران در بزرگسالی نشود.

کودکان کم شنوا و یا کودکان ناشنوا که کاشت داشته اند و اکنون نیز دارای سمعک میباشند یکی از مهمترین درمان ها در آنان خدمات گفتاردرمانی میباشد. در حقیقت گفتاردرمان در این کودکان به تمرینات مختلف گفتاردرمانی و آموزش صداهای مختلف میپردازد.

بعضی دیگر از کودکان که ما شاهد میباشیم که به دلیل ضعف عضلات در ناحیه گلو و اطراف آن یا ابتلا به یک بیماری خاص بلع یا غذا خوردن نیز در کودک به مشکل میخورد. معمولا در این مواقع کودک هنگام شیر خوردن یا غذا خوردن غذا به گلویش میپرد و حالت خفگی به کودک دست میدهد. در این مواقع خدمات گفتاردرمانی در جهت بهبود بلع در کودک بسیار مهم میباشد. در این مواقع نیز گفتاردرمان با تکنیک های ماساژو تکنیک های دیگر خود سعی در تقویت عضلات دخیل در بلع کودک میکند . میتواند در بهبود بلع کودک نقش بسیار مهمی را ایجاد کند.

مسعودیه گفتار درمانی

گفتار درمانی در بزرگسالان

یکی دیگر از حوزه های کاری در گفتاردرمانی حوزه بزرگسالان میباشد. بروز مشکلات گفتاری تنها محدود به دوره کودکی و خردسالی نیست و ممکن است که در هر سنی و به دلایل مختلف، افراد دچار مشکلات گفتاری شوند. مشکلات گفتاری در بزرگسالی مسائل مختلفی را برای فرد پیش می آورند. همچنین برقراری ارتباط با دیگران و داشتن ارتباطات اجتماعی را برای وی دشوار می کنند. یک متخصص گفتار درمانی می تواند با استفاده از شیوه های مختلف مشکلات گفتاری را در بزرگسالان و در سنین گوناگون درمان کند.  بزرگسالانی که دارای لکنت میباشند اگرچه ممکن است در دوران کودکی برنامه درمان اصلی کودکان دارای لکنت میباشد اما در دوران بزرگسالی نیز گفتاردرمان نیز میتواند درمان های لازم جهت بهبود لکنت در این افراد را ارائه بدهد. افرادی که سکته مغزی کرده اند و در صحبت کردن دچار مشکل شده اند نیز میتوانند از خدمات گفتاردرمانی بهره مند شوند. افرادی که مشکل بلع دارند یعنی هنگام غذا خوردن لقمه در گلوی آن ها گیر میکند و نمی توانند به درستی غذا بخورند. این افراد به دلایل مختلفی مثل ضعف در عضلات نیز میتوانند از خدمات گفتاردرمانی بهره مند شوند. اگر شما دارای یک بیمار در منطقه مسعودیه هستید میتوانید از خدمات گفتاردرمانی در مسعودیه استفاده نمائید. همچنین افرادی که دارای مشکلات صوتی در گفتار خود میباشند نیز میتوانند از خدمات گفتاردرمانی بهره مند شوند.

تمرینات  گفتاردرمانی

پس از تشخیص وجود مشکلات گفتاری در فرد، نسبت به تعیین نوع آن توسط متخصص گفتار درمانی اقدام می شود. برای هر نوع از مشکلات گفتاری یک یا چند شیوه درمان به تشخیص متخصص مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً گفتار درمانی شامل مجموعه ای از تمرینات مختلف برای عضلات و قسمت های گوناگون از صورت، مرتبط با گفتار است. از جمله تمرینات مربوط به گفتار درمانی می توانیم به تمرینات زبانی، تمرینات لب، تمرینات تنفسی، بیان درمانی، تمرینات مربوط به فک، تمرین ساخت حباب و… اشاره کنیم.

برخی از تمرینات گفتار درمانی در حضور متخصص انجام می شوند و برخی دیگر را می توان در منزل انجام داد. و به مرور زمان می توان مشکلات گفتاری را در فرد رفع نمود.

مرکز گفتار درمانی در مسعودیه

در شهر پرجمعیت تهران مراکز مختلفی برای گفتار درمانی و رفع مشکلات گفتاری وجود دارد. مشخصا نمی توانیم به همه این مراکز در یک مقاله کوتاه اشاره کنیم به همین خاطر تنها به مراکز گفتاردرمانی مسعودیه اشاره می کنیم.

مسعودیه یا شهرک مسعودیه نام محله ای است که در ناحیه ۶ منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار دارد. مسعودیه مراکز پزشکی درمانی مختلفی را شامل می شود. خوشبختانه مراکز گفتار درمانی متعددی را در مسعودیه تهران می توانیم مشاهده کنیم و در اینجا به معرفی چند مرکز گفتار درمانی در مسعودیه می پردازیم:

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین

این مرکز گفتاردرمانی یکی از بهترین مراکز گفتار درمانی در منطقه مسعودیه تهران است. مهرآفرین باداشتن مجهزترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی و استفاده از از کادری مجرب و با سابقه به ارزیابی و توانبخشی بیماران نورولوژی، ارتوپدی، اوتیسم، بیش فعالی و البته گفتار درمانی می پردازد. و طبق تجربه مراجعه کنندگان می توان گفت که رضایت کاملی را از آنها کسب کرده است.

خدمات مرکز گفتاردرمانی مهر آفرین در مسعودیه

مرکز گفتاردرمانی مهرآفرین در مسعودیه دارای بخش های تخصصی میباشد .این مرکز که دارای گفتاردرمانی های بسیار باتجربه میباشد دارای بخش های لکنت ،اختلالات تولید ،اختلالات تلفظ ،اتیسم،اختلالات بلع میباشد .درمانگران بعد از ارزیابی های صورت گرفته برای کودک یا بیمار بزرگسال برنامه درمانی مشخص خود را طرح ریزی میکنند .در بعضی از مواقع با توجه به ارزیابی های صورت گرفته لازم میباشد که تغییری در زندگی روزمره بیمار ایجاد شود که با مشاوره و برنامه ریزی که گفتاردرمان به بیمار میدهد میتواند این تغیر را برای نتیجه گیری هرچه بهتر بیمار انجام دهند.در بعضی دیگر از بیماران نیاز میباشد که تمرینات درمانی در منزل نیز انجام پذیرد .در این گونه مواقع گفتاردرمانان مرکز مهر آفرین با ارائه ی مشورت ها و تمرینات لازم به خانواده سعی میکنند تمرینات را به خانواده اعلام نمایند تا خانواده نیز بتواند تمرینات را در منزل انجام دهد .

 آدرس مرکز گفتاردرمانی مهرآفرین مسعودیه:

بیست متری افسریه،  پانزده متری چهارم،  ۲۰ متر بالاتر از مسجد،  روبروی ساختمان فیزیوتراپی

به صورت کلی مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در مسعودیه با استفاده از کادری بسیار مجرب که همگی دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی دولتی در سراسر کشور میباشند و دارای تجربه های بسیار عالی در زمینه های مختلف در گفتاردرمانی میباشند آمادگی لازم را برای ارائه ی خدمات به بیماران در منطقه مسعودیه و مناطق اطراف را دارند. در صورت نیاز به خدمات گفتاردرمانی میتوانید با شماره تماس های مرکزگفتاردرمانی در مسعودیه تماس حاصل فرمائید و از خدمات تخصصی گفتاردرمانی بهره مند شوید.

 

شماره تماس پشتیبانی
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ج
۱۳:۰۰ - ۲۲:۰۰
بیست متری افسریه.پانزده متری چهارم. ۲۰ متر بالاتر از مسجد .رو به روی ساختمان فیزیوتراپی
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین