در حال بارگذاری فایل ...
اپ مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفریندسترسی آسان‌تر

لکنت زبان 

لکنت یک اختلال زبانی میباشد که میتواند منجر به گرفتگی در تولید صدا یا کشیدگی آن یا توقف در تولید صدا شود. لکنت زبان میتواند به دلایل مختلف ارثی یا محیطی اتفاق بیوفتد. یکی از دلایل بسیاری از مشکلات روحی و عدم اعتماد به نفس نیز میتواند مشکلات لکنت زبان باشد. ابتدا باید منشا آن را بدانیم سپس برای درمان آن اقدام کنیم. اگر شما یا اطرافیانتان مبتلا به این اختلال میباشید در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید به بسیاری از سوالات خود برسید.

 

 

 

 

لکنت زبان چیست

 

لکنت شایع ترین اختلال حیطه ی روانی در گفتار میباشد. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی لکنت عبارت است از اختلالاتی در ریتم گفتار که در آن فرد میداند که چه میخواهد بگوید اما به علت تکرار کشیده گویی با توقف صداها که به صورت غیر ارادی اتفاق می افتد نمیتواند خواسته ی خود را بیان کند. لکنت یک اختلال زبانی میباشد که میتواند منجر به گرفتگی در تولید صدا یا کشیدگی آن یا توقف در تولید صدا شود. در این حالت فرد دارای لکنت نمیتواند بسیاری از کلمات را به درستی ادا کند و ارتباط با دیگر افراد برایش دشوار میشود و ممکن است فرد در ارتباطات خود دچار مشکل شود. عامل لکنت میتواند ژنتیکی یا اکتسابی باشد. بعضی دیگر از بیماری ها نیز میتواند در بروز این اختلال موثر باشد. بسیاری از کودکان در سنین پایین تر در زمانی که سنشان بسیار پایین تر میباشد ممکن است دچار لکنت شوند اما خود به خودی لکنتشان از بین میرود. اما بعضی دیگر از انواع لکنت ممکن است لکنتشان پایدار باقی بماند و نیازمند مداخله ی گفتاردرمانی پیدا میکنند. در بسیاری از موارد عوامل محیطی میتواند تاثیر زیادی در ایجاد لکنت میتواند داشته باشد. یکی از مراکز بسیار خوب مرکز گفتاردرمانی در افسریه میباشد که دارای درمانگران متخصص در حوزه لکنت میباشند و میتوانند مشاورات بسیار خوبی را در زمینه لکنت برای افراد ارائه دهند .این اختلال به دلایلی در پسران بیشتر از دختران خود را بروز میدهد.

 

 

دلایل بروز لکنت

 

لکنت نیز مانند بسیاری دیگر از اختلالات منشا مشخص و دقیقی ندارد اما بیشترین دلیلی که میتوان برای آن مشخص کرد ژنتیک میباشد .اما عوامل دیگری مثل عوامل فرهنگی ،محیطی واختلال تلفظ  و بسیاری از عوامل دیگر نیز میتوانند در ایجاد آن تاثیر گذار باشند.عوامل محیطی نیز یکی دیگر از عواملی میباشد که در ایجاد لکنت میتواند نقش زیادی داشته باشد .برای مثال برای ترس یک باره میتواند باعث بروز بسیار یاز لکنت ها در کودکان شود. لکنت میتواند به صورت موقت نیز به وجود آید و بعد از مدتی نیز از بین برود. همچنین عاملی مثل استرس نیز میتواند باعث تشدید این اختلال شود. بنابراین عوامل محیطی نیز مانند عوامل ژنتیکی یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد لکنت در افراد میباشد

 

شیوع لکنت زبان

طی بررسی های انجام شده حدودا میزان این اختلال یک درصد میباشد و حداد هفت درصد مردم جهان با این اختلال مواجه هستند. الیته این آمار میتواند در مناطق مختلف زمین متفاوت باشد و آمار ها در بعضی نقاط کمتر یا بیشتر باشد. این میزان در کشور ایران حدودا بین پنج تا هفت درصد میباشد که بزرگسالان حدودا یک درصد این جمعیت را تشکیل میدهند. معمولا شیوع لکنت در پسران تا چهار برابر دختران بالا تر وبیشتر میباشد.

پیشگیری از لکنت زبان

لکنت زبان میتواند درای دلایل مختلفی باشد. این دلایل میتواند در موارد مختلفی باعث روشن شدن لکنت در کودکان شود. عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی از جمله دلایلی میباشند که میتوانند باعث به وجود آمدن لکنت زبان در افراد شوند. در مواردی که لکنت زبان به دلایل محیطی مانند ترس میباشد میتوان با پیشگیری از ترس های ایجاد شده در مورد کودکانی که دارای مشکلات زمینه ای هستند از بسیاری از مشکلات و اختلالات لکنت پیشگیری کرد.

علائم لکنت زبان 

لکنت دارای انواع مختلف و هر کدام دارای علائم مشخصی دارند که میتوان به شکل زیر آن را توضیح داد:

- بلند نمودن صدا یا یک کلمه در یک جمله

- تکرار کردن یک صدا یا بخشی از یک صدا در کلمه

- سخت بودن بیان کلمات در ابتدای بیان جمله یا تک کلمه

- اضافه کردن صداهای اضافی در کلمات یا جملات

- فشار بسیار زیاد به خود هنگام ادای کلمات یا به صورت خود

- مکث کردن هنگام ادای یک کلمه یا صدا در جملات

- اضطراب زیاد و کم در هنگام برقراری ارتباط

- مشکلات در هنگام برقراری ارتباط

 

همچنین میتواند مشکلات را به صورت زیر خودش را نشان دهد:

- چشمک زدن های زیاد و اضافه به عنوان نمادی از حرکات اضافی

- برخ از اندام ها مثل فک لرزش میگیرند

- برخی از اختلالات مثل تیک

- حرکاتی مثل تکان خوردن سر

- حرکات اضافی مثل محکم گرفتن دست

 

 

انواع لکنت

 

لکنت به صورت کلی دارای 2 دسته بندی میباشد که میتوان به صورت زیر آن را توضیح داد :

لکنت رشدی: 

این نوع لکنت رایج ترین نوع لکنت میباشد که گاهی بدون دلیل میباشد که در کودکان به خصوص در سنین پیش از دبستان میتواند رخ دهد. و دلایل آن چندگانه میباشد. کودکانی که در معرض قرار گرفتن این نوع لکنت قرار دارند معمولا در سنین زیر مدرسه قرار دارند و تمامی آن ها در سنین زیر 12 سالگی قرار دارند. در کودکانی که دارای بستگانی میباشند که دارای لکنت زبان میباشند 3 برابر دیگر کودکان در معرض لکنت زبان قرار دارند. در کودکان خردسال نسبت کودکان پسر به کودکان دختر 2 به 1 میباشد که اگر دارای مشکلات گفتاری و زبانی داشته باشند احتمال بروز لکنت در این کودکان بیشتر میشود. ضعف در کنترل حرکتی درصد ابتلا را بالاتر میبرد. عوامل محیطی مثل تقلید و الگو برداری و فشار زیاد میتواند باعث بروز لکنت رشدی شود. این نوع لکنت 3 نوع میباشد که لکنت اولیه، لکنت گذرا، لکنت پیشرفته یا ثانویه

لکنت اکتسابی:

 این نوع لکنت در بزرگسالان اتفاق میوفتد که خود میتواند دو نوع لکنت باشد که نوع اول آن نورولوژیک میباشد که به دلایلی مثل دلایل نورولوژی ایجاد میشود. مانند ضربه به سر، تومور، استفاده از بعضی از داروها. نوع دوم آن به دلایل عاطفی و روحی میتواند اتفاق بیوفتد مانند طلاق که به آن سایکوژنیک گفته میشود

 

علت های اصلی در لکنت زبان

لکنت زبان میتواند زود شروع شود و یا بر هرکدام از مراحل رشدی زبانی کودک همراه باشد. لکنت زبان یکی از مشکلات و بیماری های زبانی در مراحل زبانی کودکی یا بزرگسالی میباشد که میتواند موارد زیر از علائم اصلی آن باشد.

علت ژنتیک

لکنت زبان میتواند نسل به نسل منتقل شود. کودکی که دارای خویشاوندی با مشکل لکنت میباشد میتواند مستعد بیشتری برای بروز لکنت زبان باشد. ژنتیک میتواند یکی از عوامل اصلی لکنت زبان باشد.

اختلالات مغزی

اختلالات مغزی میتواند بر فعالیت های مغزی تاثیر بگذارد. بیمارانی که دارای لکنت زبان میباشند در فعالیت های نیم کره ی چپ و راست خود تغیراتی را نشان میدهند. این مورد میتواند توضیح دهنده ی بسیاری از موارد لکنت زبان باشد.

مشکلات سلولی

دانشمندان با مطالعه بر روی موش ها دریافتند که کمبود یک نوع ماده به نام استروسیت ها میتواند باعث به وجود آمدن صداهایی در موش ها شود که الگو هایی شبیه لکنت زبان دارند. دانشمندان دریافتند که کمبود این ماده در بدن ما نیز ممکن است منجر به بروز لکنت زبان شود.

استرس های محیطی

یکی از عوامل اصلی لکنت زبان استرس های محیطی به خصوص استرس های دوران کودکی میباشد. این استرس ها میتواند باعث بروز بسیاری از لکنت ها شود. در این مواقع برطرف کردن عامل استرس از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. همچنین در صورتی که عامل لکنت زبان نیز استرس نباشد اما استرس میتواند روی لکنت زبان تاثیر گذار باشد. 

لکنت زبان بر اثر ترس

تحقیقات زیادی بر روی لکنت انجام شده است. یکی از این تحقیقات ایجاد لکنت بر اثر ترس های کودک یا بزرگسال میباشد. در بسیاری از موارد شاید دیده باشید که یک کودک بر اثر ترس شدید و ناگهانی ممکن است دچار لکنت شده باشد. اما جالب است بدانید ترس دلیل اصلی ایجاد لکنت نمیباشد و تنها تشدید کننده ی لکنت ترس میباشد. در بعضی از موارد ترس میتواند باعث ایجاد اضطراب در کودک یا فرد بزرگسال شود و خود اضطراب باعث تشدید لکنت در فرد میشود. در این مواقع توصیه میشود در ابتدا فرد روی ترس خود کار کند تا عامل ترس یا اضطراب کاهش پیدا کند یا برطرف شود تا بتوان لکنت را از بین برد یا مقدار آن بسیار کاهش پیدا کند. در این مواقع توصیه میشود در صورتی که بیمار کودک میباشد والدین در طی مدتی که کودک دارای اضطراب میباشد از رفتار هایی که اضطراب کودک را بیشتر میکند به شدت دوری کنند تا کودک بتواند درمان خود را به درستی طی کند.

 لکنت زبان در کودکان

 

لکنت زبان در کودکان

 

 

لکنت زبان در کودکان به دلایل مختلف وراثتی، ژنتیکی، عوامل محیطی یا ترس های ناگهانی، بیماری های مربوط به سیستم عصبی میتواند ایجاد شود. لکنت در کودکان میتواند به صورت ناگهانی یا تدریجی و طی زمان طولانی و آرام آرام ایجاد شود. معمولا در نوع اول درمان راحت تر و در نوع دوم درمان سخت تر خواهد بود. کودکان دارای لکنت از نظر هوشی در وضعیت نرمالی قرار دارند. بنابراین در مواجهه با یک کودکی که دارای لکنت میباشد سعی نکنید از رفتار های ترج آمیز استفاده نمائید. از رفتار های خشونت آمیز سعی کنید استفاده نکنید . توصیه های زیر میتواند در مواجه با یک کودک دارای لکنت به شما کمک کننده باشد:

1)      سعی کنید به صحبت های کودک توجه کامل داشته باشید و به دلیل لکنت او سریع حرفش را قطع نکنید.

2)      در هنگام صحبت کردن کودک اورا مسخره نکنید و توصیه کنید اطرافیان کودک نیز این کار را انجام ندهند، چرا که این کار اعتماد به نفس کودک را میتواند به شدت پایین آورده و لکنت او را تشدید کند.

3)      از موقیت های استرس زا کودک را دور کنید. سعی کنید تنبیهات بدنی کمتری را برای کودک انجام دهید و تا حد ممکن اضطراب کودک را کمتر کنید.

4)      در هنگام صحبت کردن کودک، از نوع کلام او ایراد نگیرید و از نوع صحبت کردن کودک به هیچ عنوان خشمگین نشوید.

5)      در هنگامی که لکنت کودک کمتر میشود او را توشیق نمائید.

6)      معمولا به دنبال علل ریشه ای لکنت باشید تا بتوانید آن را برطرف کنید.

7)      معمولا سعی کنید با حالت های تحقیر آمیز در مورد لکنت کودک صحبت نکنید.

8)      سعی کنید حرف های کودک را قطع نکنید.

 

موارد گفته شده توصیه های میباشد که در کواجهه با یک کودک دارای لکنت باید رعایت کنید. برای مشاوره تخصصی و درمان این اختلالات با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید تا از مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید.

لکنت زبان در بزرگسالان

لکنت در بزرگسالان نیز میتواند همانند کودکی ایجاد شود و میتواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. مهمترین دلایل ایجاد لکنت در بزرگسالان میتواند به دلایل زیر اتفاق بیوفتد.

اسیب های مغزی مثل سکته مغزی

اختلالاتی بر اثر مصرف جانبی دارو ها

آسیب های روانی

بازگشت لکنت از دوران کودکی

در بزرگسالان به دلیل اینکه اعتماد به نفس بسیار ممکن است آسیب ببیند، بسیار مهم میباشد که لکنت در بزرگسالان هرچه زودتر بهبود پیدا کند. همچنین در بزرگسالان به دلایل ارتباطات گسترده ای که نیاز دارند درمان لکنت از اهمیت ویژه ای برخوردارمیباشد. در صورت عدم درمان لکنت در بزگسالان مواردی چون افسردگی، ترد شدن از جامعه، مشکلات شغلی، استرس و اضطراب زیاد شود.

دستگاه درمان لکنت (دستگاه ضد لکنت)

شما هم ممکن است تبلیغات دستگاه های الکترونیکی درمان لکنت زبان را دیده باشید. جالب است بدانید تنها روش شناخته شده ی علمی برای درمان لکنت گفتاردرمانی میباشد. دستگاه های وجود دارند که با پخش با تاخیر صدا برای فرد دارای لکنت، به شناختن صدا کمک میکنند. اما هیچ کدام از آن ها درمان لکنت نمیباشند. بنابراین برای درمان لکنت خود میتوانید از متخصصان ما بهرهمند شوید.

دارو درمانی در لکنت

دارو درمانی و استفاده از قرص یا دارو برای درمان لکنت در ابتدا انجام میشده است. بسیاری از افرادی که مبتلا به اختلالات لکنت میباشند د ابتا تصور میکنند که با مراجعه به متخصص و دریافت دارو میتوانند لکنت خود را درمان کنند. به همین منظور متخصصین مربوطه در ابتدا چندین دارو را تجویز میکرده اند. اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که درمان دارویی برای افارد دارای لکنت موثر نمیباشد. بلکه افرادی که دارای اضطراب هایی زیادی که دارند برای بهبود اضطراب و لکنت ناشی از آن از این دارو ها بهره مند میشوند. به دلیل پیچیدگی که در ایجاد لکنت وجود دارد نمیتوان گفت که به قطعیت یک روش درمانی به تنهایی در درمان لکنت میتواند موثر باشد. بلکه تمامی روش های درمانی میتواند برای درمان لکنت مورد استفاده قرار بگیرد. اما باید بدانید تنها روش های علمی مورد تایید میتواند در درمان لکنت مورد استفاده قرار بگیرد. برای اطلاع از آخرین روش های درمان لکنت میتوانید با شماره تماس های کلینیک تماس حاصل کنید و از مشاوره ی متخصصین ما بهره مند شوید.

 

فاکتور های خطر لکنت زبان

 

دلایل ابتلا به اختلال لکنت به درستی هموز مشخص نشده است اما در بسیاری از موارد دلایلی هستند که میتواند ریسک ابتلا را برای ابتلا به اختلال لکنت افزایش دهد. باید توجه داشت که این عوامل برای هر کودکی میتواند مختلف باشد و نمیتوان گفت برای تمامی افراد یکسان است و برای دانستن دقیق آن باید به یک متخصص گفتاردرمان مراجعه نمود:

سن بیمار

کودکانی که قبل ازورود به سن  3 سالگی شروع به لکنت زبان می کنند احتمال زیادتری دارد که لکنتشان از بین برود. مخصوصا زمانی که لکنت سریع به وجود آید احتمال از بین رفتن آن نیز بیشتر میشود.

خانواده کودک 

 اگر یک یا چند نفر از اعضای خانواده شما در بزرگسالی دچار لکنت زبان باشند، کودک شما در معرض خطر بیشتری قرار دارد که مبتلا به این اختلال شود.

جنسیت

 پسرها سه الی چهار برابر دختران لکنت زبان دارند.

دیگر نقایص و مشکلات گفتاری

 اگر فرزند شما مشکلات دیگری در صحبت کردن و درک مطلب دارد ، کمتر احتمال دارد که لکنتش با بزرگ شدن درمان شود.

 

مدت زمان لکنت زبان

 اگر لکنت زبان فرزند شما بیش از 6 ماه طول بکشد ، کمتر پیش می آید که خود به خود از بین برود. بنابراین در صورت برطرف نشدن لازم میباشد به گفتاردرمان مراجعه نمایید.

 

درمان خانگی لکنت زبان

 

ممکن است در تبلیغات دیده باشد که درمان خانگی لکنت میتواند چاره گشا ی درمان باشد. در درجه ی اول باید توجه کنید که منظور از درمان خانگی لکنت زبان چیست. آیا از دارو استفاده میشود یا استفاده از تمرینات گفتاردرمانی طی تمرینات در منزل لکنت زبان را درمان میکنیم. در طی حال حاظر داروهای خانگی وجود ندارند که لکنت زبان را بتوانند برطرف کنند. اما در بعضی از موارد که لکنت به علت بیماری ها دیگر ایجاد میشود میتوان با دارو های خانگی و برطرف کردن عامل بیماری میتوان لکنت را در بیمار کاهش داد. اما باید بدانید که دارو های خانگی و سنتی نمیتواند لکنت را از بین ببرد و انجام هر تمرینی باید زیر نظر گفتاردرمان صورت پذیرد.

 

 

 

داروی لکنت زبان

 

 

چه موقع برای درمان به یک گفتاردرمان مراجعه کنیم

 

 لکنت زبان میتواند به طور معمول در بین کودکان  سال بیشتر مشاهده میشود. در بسیاری از کودکان، لکنت میتواند  بخشی از5 الی 2 یادگیری در صحبت کردن باشد و به خودی خود بر طرف می شود. با این وجود لکنتی زبانی که مقاوم است و برطرف نمی شود برای بهبود نیازمند درمان گفتاردرمانی میباشد. در زمانی که فرد عدم درمان را داشته باشد مشکلات بیشتری میتواند بیمار را درگیر کند پس در صورت داشتن علائم زیر به یک متخصص مراجعه کنید:

در صورت مشاهده هر کدام از موارد زیر به یک گفتاردرمان باید  مراجعه کنید:

لکنت زبان بیش تر از3 ماه زمان ببرد و بهبود پیدا نکند .

لکنت زبان با دیگر مشکلات گفتاری و زبانی همراه باشد.

لکنت زبان با افزایش سن کودک زیادتر  می شود یا به همان صورت همچنان ادامه می یابد.

لکنت با سفت شدن عضلات دهان همراه باشد یا تلاش واضح برای صحبت کردن .

لکنت بر روی عملکرد اجتماعی و  موثر تحصیلی، شغلی و اجتماعی فرد تاثر گذار بوده است.

لکنت در بزرگسالی شروع می شود

 

درمان لکنت زبان با عمل جراحی

یکی دیگر از تبلیغات گمراه کننده میتواند درمان لکنت زبان با جراحی باشد. باید بدانید که عمل جراحی در لکنت زبان معمولاکاربردی ندارد. لکنت زبان دارای درمان های خاص خود میباشد و بیماران باید حتما توسط متخصص مربوطه و گفتاردرمان ارزیابی شوند و درمان های لازم را از طریق آنان دریافت کنند. ممکن است بعضی از این تبلیغ های نادرست و گمراه کننده توسط افراد سودجو میتواند سلامت بیمار را به مخاطره بندازد. بنابراین برای دریافت یک درمان اصولی و علمی باید به گفتاردرمان خود مراجعه کنید. شما میتوانید با تماس با شماره تماس های مرکز گفتاردرمانی و مرکز درمان لکنت زبان که در سایت درج شده از خدمات مرکز برای درمان لکنت بهرهمند شوید.

ارزیابی در لکنت زبان

 

در طی درمان در لکنت زبان جلسات ارزیابی صورت خواهد پذیرفت. این جلسات در ابتدای شروع درمان در ابتدا انجام خواهد شد تا کودک یا فرد بزرگسال از لحاظ مشکلاتی که دارد بررسی خواهد شد. در طی ارزیابی اولیه فرد از لحاظ ژنتیکی نیز بررسی خواهد شد که آیا سابقه ی خانوادگی دارد یا خیر. سپس جلسات درمان برای فرد اجرا خواهد شد. در طی جلسات درمان و در ارزیابی که گفتاردرمان انجام خواهد داد سعی میشود در صورت امکان تمرینات لازم برای انجام در منزل برای فرد دارای لکنت ارائه شود تا درمان به نحو احسن انجام شود. تمرینات در این مواقع باید زیر نظر گفتاردرمان انجام پذیرد تا درمان به نحو بهتر انجام پذیرد.

 

 

درمان لکنت زبان

 

یکی از موانع درمان لکنت زبان میتواند خود والدین باشند زیرا که نمیخواهند فرزندشان اطلاعات و برخورد کافی با لکنتشان داشته باشد . اما متخصصین گفتاردرمانی این عقیده را دارند در صورتی که کودک شما مبتلا به لکنت زبان میباشد و بیشتر از 3 سال دارد بهتر است برای درمان به یه گفتاردرمان مراجعه نمائید .این به دلیل این میباشد که ممکن است از نظر والدین کودک بسیاری از اختلالات را نادیده بگیرد در صورتی که بسیاری از مواقع ممکن است همراه با لکنت مشکل دیگری وجود داشته باشد .در صورتی که یک گفتاردرمانی میتواند با ارزیابی صورت گرفته از کودک میتواند بسیاری از نواقص کودک را مشخص کند و در صورتی که نیاز باشد برای درمان بیشتر به پزشک متخصص مربوطه کودک را ارجاع دهد.  مرکز گفتاردرمانی در افسریه که در حوزه لکنت و بسیاری دیگر از اختلالات میتواند به صورت تخصصی ارزیابی های زیادی را انجام دهد .بنابراین در صورتی که نیازمند دریافت خدمات میباشند میتوانند با مراجعه به لینک تعیین شده از خدمات مشاوره ای آنان بهرهمند شوند.

بسیاری از کودکان که لکنت آنان  بعد از 3 الی 4 سالگی باقی میماند میتوانند از خدمات گفتاردرمانی بهره مند شوند  این خدمات میتواند باعث بهبود کامل یا نسبی در کودک شوند . نتیجه نهایی هر چه باشد ، گفتاردرمانی اعتماد به نفس فرزند شما را افزایش می دهد زیرا او یاد می گیرد چگونه لکنت زبان خود را مدیریت کرده و مهارت های گفتاری اش را بهبود بخشد.بنابراین توصیه میشود

 

درمان سریع لکنت

همانطور که در بالا ذکر شد لکنت میتواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. لکنت میتواند به صورت سریع یا آرارم ارام ایجاد شود که هرکدام دلایل خاص خود را دارند. درمان سریع لکنت در بسیاری از موارد امری بسیار دشوار و حتی نشدنی میباشد چرا که درمان این اختلال نیازمند تمرینات زیاد و مشاوره های تخصصی گفتاردرمانی میباشد. در بعضی از مواقع که استرس و اضطراب زیاد باعث تشدید در لکنت میشود با درمان های دارویی میتوان شدت آن را در زمان کوتاهی کم کرد اما اصل لکنت در واقع در زمان کوتاهی برطرف نمیشود و نیازمند تمرین و جلسات گفتاردرمانی میباشد. در بعضی از موارد انجام جلسات گروه درمانی در بیماران دارای لکنت نوسط یک گفتاردرمان تجویز میشود و خود گفتاردرمان آن را برگزار میکند. اما این قضیه نیازمند دانش و تخصص گفتاردرمان میباشد. در مرکز گفتاردرمانی مهرآفرین جلسات تخصصی تکی و گروهی برای بیماران لکنت برگزار میشود. چرا که یکی از مشکلات افراد دارای لکنت صحبت کردن صحیح در جمع میباشد که با برگزاری جلسات گروهی میتوان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

درمان خانگی لکنت زبان

 

برای درمان خانگی لکنت و گفتار درمانی در منزل نیازمند روش ها و تمرینات مختلفی میباشد که به آن سعی میکنیم به اختصار توضیحاتی دهیم. اما باید توجه داشته باشید که درمان در منزل نیز نیازمند این است که بیمار حتما زیر نظر یک متخصص گفتاردرمان باشد که بتواند تمرینات و تکنیک های آن را به درستی اجرا کند. بنابراین با روش هایی که شاید مورد تایید نمیباشد و در اینترنت میباشند نتوان به درستی درمان را به جلو برد.

 

مرکز درمان لکنت 

مراکز درمان لکنت زیادی وجود دارند که خدمات درمان لکنت را به خوبی ارائه میدهند. این مراکز باید دارای گفتاردرمانانی با تجربه و بسیار با علم باشند چرا که درمان لکنت در بعضی از مواقع میتواند بسیار سخت باشد و بر بسیاری از جنبه های زندگی بیمار تاثیر منفی بگذارد. یکی از مراکز بسیار خوب درمان لکنت در تهران  مرکز گفتاردرمانی مهر آفرین در افسریه  میباشد که دارای بخش لکنت بسیار تخصصی میباشد. این بخش که دارای گفتاردرمانانی بسیار متخصص و با تجربه میباشد میتواند برای درمان لکنت هدف بسیار مناسبی برای بیماران باشد

 

کلام آخر

لکنت یکی از شایع ترین اختلالات رفتاری در گفتار میباشد. این اختلال نیازمند مداخله ی بسیار مهم گفتاردرمانی میباشد و باید از خدمات گفتاردرمانی در صورت تشخیص پزشک استفاده نماید. در بسیاری از مواقع در صورتی که لکنت برطرف نشود فرد از محیط اجتماعی دوری میکند و میتواند آسیب های روحی زیادی را به فرد وارد کند. مرکز گفتاردرمانی مهر آفرین با دارا بودن خدمات تخصصی در زمینه لکنت به صورت، درمان انفرادی لکنت، درمان های گروهی لکنت، درمان به صورت ویزیت در منزل بیماران لکنت، درمان به صورت برخط و آنلاین که برای بیمارانی که در خارج از کشور هستند و نمیتوانند از خدمات گفتاردرمانی فارسی زبان استفاده کنند بسیار مفید میباشد که درمان آنلاین لکنت به آن میگویند میتواند در خدمت بیماران عزیز باشد. در صورت داشتن بیمار لکنت با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل کنید تا از مشاوره متخصصین ما بهره مند شویذ.

شماره تماس پشتیبانی
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ج
۱۳:۰۰ - ۲۲:۰۰
بیست متری افسریه.پانزده متری چهارم. ۲۰ متر بالاتر از مسجد .رو به روی ساختمان فیزیوتراپی
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین