در حال بارگذاری فایل ...
اپ مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفریندسترسی آسان‌تر

مرکز و کلینیک کاردرمانی در مسعودیه

 

کاردرمانی در مسعودیه

 

انسان ها در زندگی روزمره خود با بسیاری از بیماری های دست و پنجه نرم میکنند .بسیاری از این بیماری ها میتواند معلولیت و ناتوانایی را برای کودک یا بزرگسال ایجاد کند .این ناتوانایی در بعضی از افراد نیز ممکن است به بیماری هایی نظیر افسردگی و بیماری های اعصاب و روان منجر شود .اما خوشبختانه با وجود علم کاردرمانی بسیاری از این ناتوانایی ها برطرف میشود .اگر شما و عزیزانتان در منطقه مسعودیه نیازمند مرکز و کلینیک کاردرمانی در مسعودیه داشتید همراه ما در این مقاله باشید.

کاردرمانی شاخه ای از علم توانبخشی است که هدف آن کمک به افراد دارای ناتوانی و معلولیت برای بازگشت به زندگی عادی و انجام کارهای روزانه خود بدون نیاز به کمک دیگران است. در حقیقت کاردرمانی مجموعه ای از شیوه های علمی و موثر برای برطرف کردن ناتوانی افراد در انجام کارهای مختلف است.

 با توجه به اینکه ناتوانایی ها و معلولیت های مختلف و گوناگونی وجود دارد، زمینه های مختلفی نیز برای کاردرمانی در نظر گرفته شده است. کاردرمانی روش های متفاوتی را برای کمک به افراد با ناتوانایی های مختلف، در سنین گوناگون ارائه می دهد و این وظیفه متخصص کاردرمانگر است که تشخیص دهد چه روشی برای کمک به چه افرادی مناسب تر است.

تاریخچه کاردرمانی

کاردرمانی به صورت امروزه چیزی در حدود سال 1900 میلادی به وجود آمده است.در آن زمان از روش هایی که به نام هنردرمانی نامیده میشدند استفاده میشد.هنردرمانی در واقع استفاده از فعالیت هایی نظیر نقاشی و و فعالیت های دستی دیگری بود که از آن برای بهبود عملکرد بیمارانی در بخش اعصاب و روان استفاده میشد .این فعالیت های دستی که از آن به هنردرمانی یاد میشد اولین شاخه های کاردرمانی را به وجود می آورد .در حقیقت این روش ها پایه گذاری روش های کاردرمانی امروزه شد.این فعالیت ها اثرات مثبتی بر روی عملکرد افراد ناتوان میگذاشت.در حقیقت کاردرمانی به دنبال استقلال رساندن بیماران بدون توجه به موقعیت اجتماعی آنان میباشد.کاردرمانان با استفاده از فعالیت های هنردرمانی در آن زمان پایه گذاری روش های امروزه کاردرمانی بوده اند.

کاردرمانی یکی از رشته های توانبخشی میباشد که وظیفه به استقلال رساندن بسیاری از بیماران چه در حوزه کودک و یا در حوزه بزرگسال میپردازد.بسیاری از بیماری های حوزه مغز و اعصاب ،روانپزشکی و دیگر اختلالات مثل انواعی از جراحی ها برای رساندن کودک یا بزرگسال به حداکثر استقلال و پتانسیل عملکرد  میتوانند از خدمات کاردرمانی بهره مند شوند.در حقیقت یک کاردرمان بعد از ارزیابی بیمار و مصاحبه با بیمار و خانواده بیمار به ارائه ی برنامه در مانی کوتاه مدت یا بلند مدت میپردازد .از حوزه های کاردرمانی در مسعودیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاردرمانی اطفال

از حوزه های بسیار تخصصی بخش کاردرمانی اطفال میباشد.در مرکز کاردرمانی در مسعودیه کاردرمانانی بسیار با تجربه در این حوزه فعالیت میکنند .در بخش کاردرمانی اطفال بیمارانی مثل اتیسم ،بیش فعالی ،فلج مغزی ،اختلالات یادگیری ،اختلالات حسی و دیگر بیمارانی که در حوزه اطفال به خدمات کاردرمانی احتیاج دارند.چه در بخش نورولوژی چه در بخش روانپزشکی اطفال مرکز کاردرمانی در مسعودیه به ارائه ی خدمات میپردازد.بخش کاردرمانی ذهنی و بخش کاردرمانی جسمی در کاردرمانی اطفال در مرکز کاردرمانی در مسعودیه از بخش های بسیار تخصصی میباشند که با توجه به نیاز کودک و با توجه به ارزیابی های که کاردرمان انجام میدهد برای کودک برگزار میشود .

کاردرمانی بزرگسال

از حوزه های دیگر نیز کاردرمانی در بزرگسال نیز میباشد.علاوه بر کودکان بیماران بزرگسال نیز میتوانند از خدمات کاردرمانی بهرهمند شوند .بیمارانی مثل سکته مغزی ،ضایعات نخاعی ،انواعی از جراحی های تاندون های دست بیماران ام اس ،پارکینسون انواعی از سرطان ها و انواعی دیگر از بیمارانی که به خدمات کاردرمانی نیاز دارند بهره مند میشوند.یکی از حوزه های بسیار مهم حوزه فعالیت های روز مره زندگی یا ADLمیباشند.کودکی که به واسطه جراحی های دست دچار نقص در نوشتن دارد و یا فردی که به خاطر نوعی از بیماری در شغل یا فعالیت های روز مره زندگی دچار مشکل شده است میتواند از خدمات کاردرمانی بهره مند شود .در حقیقت کاردرمان با تسهیل سازی محیط و استفاده از ابزار های مخصوص به خود سعی میکند شرایط زندگی را در این افراد تسهیل میکند.

کار درمانی در مسعودیه

 

زمینه های مختلف کاردرمانی

همانطور که گفته شد کار درمانی برای کمک به ناتوانی های مختلفی روش های گوناگونی را ارائه می دهد و زمینه های کاری مختلف را دنبال می کند.

برخی از زمینه های کاری کار درمانی عبارتند از :

       کاردرمانی در نابینایان و کم بینایان

       کاردرمانی حسی

       کاردرمانی در بیماری های روانی

       کاردرمانی در کودکان

       کار درمانی در سالمندان

       کاردرمانی در آسیب های مغزی نظیر فلج مغزی و سکته مغزی

       کاردرمانی در اوتیسم

       کاردرمانی در هیپو تراپی یا اسب درمانی

 

کار درمانگر کیست

کاردرمانگر یک متخصص توانبخشی است که با ناتوانی ها و معلولیت های مختلف به خوبی آشناست و می تواند ناتوانایی ها و ضعف های هر فرد را به به صورت کامل تشخیص داده و از روش های خلاقانه و موثر برای هر یک از از ضعف ها و ناتوانایی های بیمار استفاده کند.

 کاردرمانی بیشتر از دانش تخصصی به تجربه و همدلی نیاز دارد و اگر یک کاردرمانگر نتواند به خوبی با بیماران خود ارتباط برقرار کرده و روش درست کمک به بیماران تشخیص دهد، کاری از پیش نخواهد برد. بنابراین در اینجا به ویژگی های یک کاردرمانگر خوب اشاره می کنیم تا بتوانید با استفاده از این ویژگی ها بهترین کاردرمانگر را پیدا کرده و بهترین درمان را دریافت کنید.

ویژگی های یک کاردرمانگر خوب

یک کاردرمانگر خوب باید مجموعه ای از ویژگی های مختلف شخصیتی و علمی را داشته باشد تا بتواند ارتباط خوبی با بیمار و خانواده او برقرار کرده و با کسب تجربه، بهترین و موثرترین شیوه درمانی را برای بیماران مختلف با شرایط متفاوت، تجویز کند.

 برخی از مهمترین و برجسته ترین ویژگی های یک کاردرمانگر خوب عبارتند از:

        داشتن اخلاق خوب با روحیه بالا

        صبر و حوصله زیاد به خصوص در ارتباط با کودکان

        انعطاف پذیری بالا و بهره گیری از خلاقیت در شیوه های درمانی

        داشتن فن بیان مناسب برای ارتباط گیری موثر و درست با بیماران در شرایط مختلف

        به روز بودن و استفاده از آخرین شیوه های درمانی موجود

        ارائه شیوه های درمانی بر اساس معاینه کامل و بررسی دقیق شرایط هر بیمار

 

تفاوت کاردرمانی با فیزیوتراپی

با توجه به اینکه فیزیوتراپی و کاردرمانی هر دو از زیر شاخه های توانبخشی هستند، شباهت بالایی به یکدیگر دارند و هر دو به بیماران کمک می کنند که به فعالیت های روزانه خود بازگردند و بتوانند زندگی نرمال را تجربه کنند. با این وجود بین فیزیوتراپی و کاردرمانی تفاوت اساسی وجود دارد.

فیزیوتراپی به بیماران در انجام حرکات مختلف کمک می کند. برای مثال با انجام تمرینات مختلف با بیمار، توانایی او برای باز و بسته کردن درست دست ها و یا استفاده از پا یا کمر را بالا میبرد و برای مثال به او کمک می کند که راحت تر از صندلی چرخدار استفاده کند یا از پله ها بالا برود.

 کاردرمانی بیشتر روی فعالیت های روزمره تمرکز دارد. برای مثال کاردرمانی به شخص کمک می کند که به تنهایی و بدون نیاز به دیگران بتواند به حمام برود و خود را شستشو دهد. در حقیقت کاردرمانگر به بیمار آموزش می دهد که با وجود ناتوانایی و معلولیت چگونه کارهای خود را انجام دهد و بتواند به اجتماع بازگشته و یک زندگی بدون نیاز به کمک دیگران را تجربه کند.

 برخی از فعالیت هایی که کاردرمانی می تواند در انجام آنها به شخص کمک کند:

       دوش گرفتن ( حمام کردن)      

       بازی کردن

       لباس پوشیدن  

       اوقات فراغت

       غذا خوردن     

       انجام کارها به صورت ایمن

       مراقبت از دیگران        

       صحیح خوابیدن

       رانندگی

       مدیریت مالی

       مدیریت خانه (خانه داری)        

       آشپزی

       مشارکت اجتماعی

وظایف کاردرمانگر

تا به اینجا با کاردرمانی و ویژگی های یک کاردرمانگر آشنا شدید. حال به تشریح وظایف یک کاردرمانگر می پردازیم.

مهمترین و اصلی ترین وظیفه یک کاردرمانگر، ارزیابی کامل بیمار است. کاردرمانگر باید با مصاحبه با فرد و اطرافیان و همچنین بررسی کامل بدن بیمار، ارزیابی کاملی از وضعیت او به دست آورد تا بتواند تمامی ناتوانی ها و معلولیت های شخص را تشخیص داده و برای هر یک از آنها یک شیوه موثر درمانی تجویز کند. در صورتی که ارزیابی به صورت کامل صورت نگیرد و یا به اشتباه انجام شود، ممکن است روند کار درمانی به صورت کامل مختل شده و بیمار درمان مناسبی دریافت نکند.

 پس از ارزیابی بیمار و تعیین شیوه های درمانی، روند درمان بیمار آغاز می شود و کاردرمانگر با تمرینات و آموزش های مختلف و استفاده از از وسایل کمکی و اسپیلنت ها و تجهیزات مناسب، تلاش می کند که به شخص در انجام فعالیت های روزانه کمک کند و به او آموزش هایی را ارائه دهد تا بتواند با استفاده از آن ها بدون نیاز به کمک دیگران، همانند یک انسان عادی و نرمال در اجتماع فعالیت کند و معلولیت ها و ناتوانایی ها، او را از وارد شدن به زندگی اجتماع باز ندارد.

در صورتی که روند کار درمانی به درستی انجام گیرد و بیمار درمان های مناسبی را دریافت کند، می تواند پس از از یک مدت معین به تنهایی به فعالیت های روزانه خود بپردازد و دیگر نیازی به کاردرمانگر وجود نداشته باشد. البته زمان کاردرمانی بستگی به شرایط بیمار دارد و ممکن است که برای یک بیمار زمان بیشتری برای درمان نیاز باشد.برای مثال در افرادی که دچار سکته مغزی شده اند ممکن است تا سال اولیه سکته که زمان طلایی برای بیمار میباشد جلسات کاردرمانی ادامه پیدا کند یا برای بیماری که مبتلا به اتیسم میباشد خدمات کاردرمانی سالیان طولانی ادامه دار خواهد بود معمولاً پس از تمام شدن دوره کاردرمانی، متخصص کاردرمانگر توصیه ها و آموزش هایی را به اطرافیان بیمار ارائه می دهد تا با استفاده از آنها بتوانند به بیمار کمک کرده و روند موثر درمان را پیگیری نمایند.

نحوه انجام کاردرمانی در مسعودیه

همانطور که گفته شد هدف کاردرمانی، توانمند کردن شخص برای انجام فعالیت های روزانه بدون کمک دیگران است. فعالیت های روزانه هر فرد با فرد دیگر متفاوت است برای مثال فعالیت های روزانه یک کودک شامل رفتن به مدرسه یا بازی کردن است در حالی که فعالیت های روزانه یک فرد بالغ شامل خرید کردن، آماده کردن غذا، رانندگی و فعالیت هایی از این قبیل است.

با توجه به تفاوت هایی که در فعالیت های روزانه هر فرد وجود دارد، شیوه های کاردرمانی نیز متفاوت خواهد بود. کاردرمانگر با پیدا کردن فعالیت های روزانه موثر برای بیمار، آموزش هایی را برای هر یک از این فعالیت ها ارائه می دهد و به او کمک می کند که با وجود ناتوانی، از عهده فعالیت های روزانه خود به خوبی برآید. این فرآیند برای هریک از فعالیت های روزانه تکرار شده و کم کم میزان ناتوانی های بیمار به حداقل می رسد و بیمار می تواند بسیاری از فعالیت های روزانه خود را همانند یک انسان عادی به انجام برساند.

 با توجه به اینکه میزان ناتوانی و نوع آن در هر فرد متفاوت است، روش انجام کار درمانی نیز متفاوت خواهد بود و ممکن است که شیوه کار یک کاردرمانگر با یک کاردرمانگر دیگر به صورت کامل تفاوت داشته باشد.

 

کاردرمانی در منزل

 برای برخی از افراد که توانایی جا به جا شدن ندارند یا رابطه خوبی با محیط های درمانی ندارند، استفاده از کاردرمانی در منزل یکی از موثرترین شیوه های کاردرمانی خواهد بود. همانطور که می توان حدس زد، در این شیوه از کار درمانی، تمامی فرایندهای درمان در منزل بیمار انجام می گیرد و متخصص کاردرمانگر یا دستیار کاردرمانگر در بازه های زمانی مشخص به منزل فرد مراجعه کرده و با استفاده از شیوه های مختلف، روند درمان را پیگیری می کنند.

 در تجربه های مختلف، کاردرمانی در منزل موثر تر از شیوه های دیگر بوده است و معمولاً بیمارانی که از این شیوه درمانی استفاده می کنند، روند درمانی کوتاه تری خواهند داشت و در مدت زمان کوتاه تری می توانند به فعالیت های روزانه خود برگردند. علاوه بر این با توجه به حضور کاردرمانگر در منزل بیمار، محیط زندگی بیمار توسط وی مورد بررسی قرار گرفته و توصیه های برای راحت تر کردن فعالیت بیمار توسط کاردرمانگر صورت میگیرد. بنابراین حتی محیط زندگی بیمار نیز در فرایند درمان دخالت داده شده و بیمار آسانتر می تواند به یک زندگی نرمال دست پیدا کند.

مرکز کاردرمانی در مسعودیه

هدف اصلی و دلیل به وجود آمدن کاردرمانی، کمک به افراد دارای معلولیت برای داشتن یک زندگی نرمال است. افراد مختلف ممکن است که ناتوانایی های مختلفی داشته باشند. برای مثال فردی ممکن است علاوه بر مشکلات حرکتی در گفتار و تلفظ کلمات نیز مشکل داشته باشد. چنین فردی باید از گفتار درمانی نیز در کنار کاردرمانی بهره بگیرد تا سریعتر بتواند به زندگی نرمال خود بازگشته و بر ناتوانایی های خود فائق آید.

مراکز توانبخشی موسساتی هستند که مجموعه ای از خدمات درمانی مختلف را به بیماران ارائه می کنند و متخصصان در حوزه های مختلف توانبخشی و گفتار درمانی در مسعودیه در اینگونه مراکز مشغول به کار هستند. بنابراین شما با مراجعه به یک مرکز کاردرمانی می توانید به متخصصین در حوزه های مختلف توانبخشی دسترسی داشته باشید و به صورت یکجا از تمامی درمان های توانبخشی استفاده کرده و به این صورت روند درمان را به کوتاه ترین حالت ممکن برسانید.

چه کسانی به خدمات کاردرمانی احتیاج دارند :

افرادی که میتوانند از خدمات کاردرمانی بهرهمند شوند بسیار گسترده میباشند .کودکان اتیسم که در بسیاری از مهارت های زندگی مشکل دارند .

کودکان اختلال یادگیری :این کودکان که دارای هوش طبیعی میباشند اما در عملکرد های تحصیلی دچار مشکل میباشند .مثلا کودک در خواندن یا نوشتن مشکل دارد یا در مباحث ریاضی با اینکه هوش طبیعی دارد داری نقص میباشد.

کودکانی با مشکلات ارتوپدی مثل انواعی از کوتاهی های عضلات مانند کودکانی که روی نوک پنجه خود راه میروند یا کودکانی که عمل جراحی در دستان خود داشته اند .

کودکان سی پی که در مراحل رشدی زندگی خود دچار مشکل میباشند و انواعی از کوتاهی ها و دفورمیتی های عضلانی را دارند .

کودکان تاخیری که در مراحل رشدی زندگی خود مثل گردن گرفتن سینه خیز رفتن و بقیه مراحل زندگی خود دچار نقص شده اند.

افراد سکته مغزی :این افراد از خدمات کاردرمانی بسیار بهره میبردند.در افراد سکته مغزی بسیار از عضلات عملکرد خود را از دست میدهند کاردرمانان با استفاده از تخصصی که درباره عضلات دارند و تمرینات مخصوص به سکته مغزی در کاهش عوارض و برگشت عملکرد به عضلات نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند.

کودکان بیش فعال که عدم توجه و تحمل کاری بسیار پایین از علائم این کودکان میباشد.در کاردرمانی با انجام فعالیت هایی سعی در کاهش علائم اضافه کودک و افزایش توجه و تمرکز و افزایش مهارت های اجرایی کودک شده در نتیجه از فعالیت های پرخاشگری کودک کاسته میشود.از بخش های بسیار مهم در مرکز کاردرمانی در مسعودیه بخش کودکان بیش فعال میباشد.

به صورت کلی مرکز کاردرمانی در مسعودیه با توجه به پرسنل با تجربه که همگی دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی در کشور میباشند میتوانند خدمات کاردرمانی چه به صورت کاردرمانی در بخش اطفال چه به صورت کاردرمانی در بخش بزرگسال را ارائه دهند .در صورتی که یکی از عزیزانتان به خدمات کاردرمانی در مسعودیه احتیاج پیدا کرد میتوانید از طریق شماره تماس های درج شده تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاورین ما بهره مند شوید.

 مرکز کاردرمانی در مسعودیه تهران 

مسعودیه یا شهرک مسعودیه محله ای در ناحیه ۶ منطقه ۱۵ تهران است که خوشبختانه شامل مراکز کاردرمانی مختلفی است که اغلب آن ها از کیفیت بالایی برخوردارند. در اینجا به معرفی چند مرکز کاردرمانی واقع در مسعودیه می پردازیم که از جنبه های مختلف از سایر مراکز کاردرمانی بهتر هستند و خدمات بهتری ارائه می دهند.

مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی مهرآفرین در مسعودیه :

مرکز کاردرمانی مهرآفرین یک کلینیک تخصصی است که مجموعه ای از خدمات توانبخشی از جمله گفتار درمانی را ارائه می دهد و با استفاده از یک کادر مجرب و متخصص می تواند بهترین تشخیص را برای بیماران ارائه داده و از موثرترین شیوه های درمانی استفاده کند. مرکز کاردرمانی مهرآفرین را میتوان بهترین مرکز کاردرمانی واقع در مسعودیه تهران دانست چرا که کیفیت بالایی از خدمات را ارائه می دهد و رضایتی صددرصدی را از مراجعین خود به دست آورده است.در این مرکز خدمات کاردرمانی با تعرفه بسیار مناسبی به مراجعه کنندگان ارائه میشود که میتواند مقصد بسیار خوبی برای بیماران نیازمند به دریافت خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی در مسعودیه باشد

آدرس مرکز کاردرمانی مهرآفرین در مسعودیه

بیست متری افسریه. پانزده متری چهارم. ۲۰ متر بالاتر از مسجد . رو به روی ساختمان فیزیوتراپی

 شماره تماس:09374107712

سخن آخر:

در این مطلب نسبتاً کوتاه سعی کردیم که شما را با کاردرمانی و روند توانبخشی به افراد مختلف آشنا کنیم. در نهایت چند مرکز کاردرمانی واقع در مسعودیه تهران که بیشتر از سایر مراکز شناخته شده تر و معتبر تر هستند را به شما معرفی کردیم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته و از یک درمان مناسب بهره ببرید تا در کوتاهترین زمان به زندگی عادی و نرمال برگشته و کمترین هزینه را در فرایند کاردرمانی تجربه کنید. کیفیت انجام کار درمانی و توانایی کاردرمانگر موثرترین عامل در بهبود بیمار و توانبخشی اوست. بنابراین لازم است که با تحقیق کامل نسبت به انتخاب مرکز کاردرمانی و متخصص کاردرمانگر اقدام کنید.

 

 

 

شماره تماس پشتیبانی
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۳۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۲:۰۰
ج
۱۳:۰۰ - ۲۲:۰۰
بیست متری افسریه.پانزده متری چهارم. ۲۰ متر بالاتر از مسجد .رو به روی ساختمان فیزیوتراپی
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی مهرآفرین می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین